neděle 19. ledna 2014

Malý výlet do Warszawy

Když se mi na podzim poštěstilo narazit na levné jízdenky na http://www.polskibus.com, neváhala jsem a koupila si dva na lednový výlet do Varšavy. Vzhledem k předpokládanému návalu povinností kvůli končícímu semestru (prognóza se ostatně plní...) jsem se rozhodla pro dvoudenní výlet, v pátek ráno tam a v sobotu večer zpět. Lístky jsem vzala dva.
Všechno dobře vyšlo - ve čtvrtek večer se mi podařilo dopsat bakalářku z lingvistiky, takže jsem si pauzu víc než zasloužila. Druhý lístek jsem dala M. a vzápětí se ukázalo, že její spolužačka z ročníku je právě na Erasmu ve Varšavě a můžeme u ní přespat. Geniální, že? A to jsem netušila, že K. bydlí přímo na Novém světě...

Ve Varšavě jsem nebyla poprvé, takže jsem mým hlavním cílem nebyly varšavské památky, ale různé parciální zajímavosti. Především jsem cílila na nové Muzeum historie polských židů. Nádherná moderní budova v parku uprostřed někdejšího ghetta ještě nebyla dostavěná, když jsem tu byla naposledy.

Dnes už je otevřená i dostavěná, takže jsem si ji mohla prohlédnout i zevnitř. Hlavní expozice ale stále není hotová, takže uvnitř jsem strávila o dost méně času, než jsem očekávala - prohlédla jsem si dočasné výstavy a kvůli hlavním sbírkám se budu muset vrátit zase někdy příště. Ne že bych si stěžovala. :)

Fotky jsou tentokrát z Instagramu, protože vzhledem k počasí (mlha, která by se dala krájet) jsou barevné filtry jediná šance, jak z toho obrazu vytáhnout nějaké obrysy. 






Kromě toho jsem se s děvčaty věnovala také dobrému jídlu. Když jsem v kavárně Petit appétit posnídala vynikající croque-monsieur a sklenku prosecca, nebyla jsem si vůbec jistá, ve které zemi se to vlastně nacházím.



Poslední fotku jsem pořídila během odpoledne, ještě než jsem se znovu sešla s děvčaty nad dobrou večeří na rozloučenou. Ohořelou duhu* jsem pozorovala z pekárny na náměstí Spasitele, a že to je nějaká pekárna! Mají úžasné pečivo a dobré víno, snadno by tam člověk proseděl celý den...

*Duha coby symbol (mimo jiné) emancipace sexuálních menšin neshořela poprvé, naposledy to schytala 11. listopadu od národovců. Na jaře ji mají zase obnovit (osadit umělými květinami), aktuálně na ní visí jenom jmelí.

Žádné komentáře:

Okomentovat